
Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
WYDAWANIE DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH | |
Urząd Miejski w Złotowie al. Piasta 1 77-400 Złotów |
Sprawa prowadzona przez Referat Gospodarki Nieruchomościami i Ekologii
Karta usług nr GNiE-OŚ-02 |
1. PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
• Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
2. WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
2. Do wniosku obowiązkowo należy załączyć:
• poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
• mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej;
3. raport o oddziaływaniu na środowisko (w przypadku przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dla których raport o oddziaływaniu na środowisko sporządza się obligatoryjnie) – w trzech egzemplarzach wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (3 egzemplarze);
4. kartę informacyjną przedsięwzięcia sporządzona zgodnie z art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, (dla przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane ) - w trzech (3) egzemplarzach wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (3 egzemplarze);
5. wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku (dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska);
6. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
7. w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są
do realizacji;
8. analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia
10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne;
9. dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i/lub za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokuratury.
10. Wniosek i załączniki należy złożyć w trzech egzemplarzach wraz z jego zapisem
w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.
3. OPŁATY
Opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wynosi 205,00 zł.
Opłata skarbowa pobierana jest w przypadku ewentualnego pisemnego
upoważnienia (pełnomocnictwa) udzielnego osobie działającej w imieniu właściciela nieruchomości zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej –
od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17,00 zł.
4. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Złotowie
al. Piasta 1
77 – 400 Złotów
pok. nr 13, parter
5. OSOBY DO KONTAKTU
Nicol Kalisz
tel. 67 263 26 40 wew. 41 pokój nr 14
e-mail: n.kalisz@zlotow.pl
6. SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA
Po złożeniu kompletnego wniosku do 2 miesięcy, licząc od daty wpływu wniosku. Termin uzależniony jest od uzyskania wymaganych uzgodnień i opinii – wystąpienia
o uzgodnienia i opinie wstrzymują bieg terminu. Sprawy skomplikowane mogą spowodować wydłużenie czasu postępowania administracyjnego. Po uzyskaniu wymaganych uzgodnień i opinii Wnioskodawca otrzyma decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Istnieje mozliwość złożenia elektronicznego wniosku podpisanego podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym
7. TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Burmistrza Miasta Złotowa, w terminie 14 dni od daty doręczenia. Strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania, co skutkować będzie tym, że z dniem doręczenia organowi stosownego oświadczenia, decyzja stanie się ostateczna i prawomocna
(z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania).
8. INFORMACJE DODATKOWE
Podanie numeru telefonu kontaktowego we wniosku może przyspieszyć termin załatwienia sprawy. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia ich w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. Zgodnie z art. 64 § 2 kpa, nie usunięcie braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych w związku z wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
9. WZORY WNIOSKÓW
W załączeniu (pdf i word).
Link do wniosku elektronicznego (wymagany podpis elektroniczny):
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Wniosek o wydanie decyzji o srodowiskowych uwarunkowaniach (101.9kB) | ![]() |
![]() |
Wniosek o wydanie decyzji o srodowiskowych uwarunkowaniach z nowym RODO (53.5kB) | ![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Aleksandra Zachęć |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Aleksandra Zachęć |
Data wprowadzenia: | 2020-11-26 13:42:03 |
Opublikował: | Sylwia Muzioł |
Data publikacji: | 2023-02-21 14:15:18 |
Ostatnia zmiana: | 2023-02-21 14:41:16 |
Ilość wyświetleń: | 249 |