Uchwała nr II / 3 /06 Rady Miejskiej w Złotowie z dnia 05 grudnia 2006 roku w sprawie ustalenia rodzaju i przedmiotu działania stałych Komisji Rady Miejskiej oraz ich składu ilościowego. Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zmianami: z 2002 roku: Dz.U. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz.1806; z 2003 roku: Dz.U. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 roku: Dz.U. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005 roku: Dz.U. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006 roku: Dz.U. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337) oraz § 38 ust. 1 i § 39 ust. 1 Statutu Gminy Miasto Złotów – uchwała nr VI/34/03 Rady Miejskiej w Złotowie z dnia 27 lutego 2003 roku (Dz.Urz.Woj.Wielkopolskiego nr 59 poz. 961) Rada Miejska w Złotowie uchwala, co następuje: § 1. Powołuje się następujące stałe Komisje Rady Miejskiej w składzie ilościowym : 1/ Komisja Finansów Miejskich, Budżetu i Pozyskiwania Środków Unijnych w składzie 5 osób, 2/ Komisja Gospodarki Miejskiej w składzie 7 osób, 3/ Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki w składzie 7 osób, 4/ Komisja Bezpieczeństwa Publicznego w składzie 5 osób, 5/ Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej w składzie 5 osób, 6/ Komisja Ochrony Środowiska i Promocji Miasta w składzie 5 osób. § 2. Ustala się przedmiot działania Komisji wymienionych w § 1 w załączniku do niniejszej uchwały. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodnicząca Rady Miejskiej mgr Barbara Chorabik Załącznik do uchwały nr II/ 3 /06 Rady Miejskiej w Złotowie z dnia 05 grudnia 2006 roku Przedmiot działania stałych Komisji Rady Miejskiej w Złotowie: 1/ Komisja Finansów Miejskich, Budżetu i Pozyskiwania Środków Unijnych: - podatki i opłaty lokalne, - gospodarka finansowa gminy i jednostek gminnych, - powiązania finansowe gminy z zakładami i jednostkami budżetowymi oraz ze spółkami gminy, - opiniowanie opłat za wodę i ścieki, - opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych gminy, - opiniowanie projektu budżetu gminy i funduszy gminnych, - opiniowanie sprawozdań z wykonania budżetu i funduszy gminnych, - opiniowanie długoterminowych pożyczek i kredytów, a ponadto spraw dot. ustalenia maksymalnych wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez burmistrza w roku kalendarzowym, - określenie wysokości sumy, do której burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania, - opiniowanie spraw dot. emitowania obligacji oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez burmistrza, - opiniowanie tworzenia, likwidacji i reorganizacji jednostek organizacyjnych gminy oraz wyposażenia ich w majątek, - opiniowanie uchwał dot. określenia zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez burmistrza, - współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, - współpraca z organizacjami pozarządowymi, - opiniowanie działań gminy w zakresie pozyskiwania i wykorzystania środków unijnych. 2/ Komisja Gospodarki Miejskiej: - gminne drogi, ulice, place, mosty, organizacja ruchu drogowego, - ład przestrzenny, gospodarka nieruchomościami, - określenia zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy, niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad burmistrz może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy, - zaopatrzenie w wodę, wodociągi i kanalizacja, usuwanie i oczyszczanie ścieków komunalnych, utrzymanie czystości miasta i urządzeń sanitarnych, składowiska odpadów komunalnych, zaopatrzenie w energię elektryczną, cieplną i gaz, - miejski transport zbiorowy, - gminne budownictwo mieszkaniowe, - zieleń gminna, zadrzewianie i cmentarze, - strategia rozwoju infrastruktury gminnej, - monitorowanie działań Gminy Miasto Złotów w celu pozyskania inwestorów. 3/ Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki: - edukacja publiczna, w tym: przedszkola, szkoły podstawowe i gimnazja, inne placówki oświatowo-wychowawcze i opiekuńcze, - stały kontakt z przedstawicielami związków zawodowych środowisk nauczycielskich, - kultura, w tym: biblioteki, muzea, placówki upowszechniania kultury, - kultura fizyczna, w tym: rekreacja i sport, turystyka, urządzenia sportowo - rekreacyjne, - utrzymywanie i wykorzystywanie obiektów kultury fizycznej, - opiniowanie projektów organizacyjnych i planów jednostek budżetowych, - opiniowanie zasad udzielania stypendiów uczniom zdolnym, - promowanie dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej 4/ Komisja Bezpieczeństwa Publicznego: - realizacja programu “Bezpieczne Miasto”, - analiza stanu bezpieczeństwa mieszkańców, - opracowanie innowacyjnych rozwiązań dot. zabezpieczenia mieszkańców przed zagrożeniem patologią i innymi niebezpieczeństwami, - zabezpieczenie obywatelom spokoju, porządku i bezpieczeństwa, - stałe współdziałanie organów Rady z Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską, Sądem i Prokuraturą, - przestrzeganie prawa w zakresie bezpieczeństwa osób i mienia, - ochrona przeciwpożarowa i przeciwpowodziowa, - reagowanie na skargi mieszkańców i sposób ich załatwiania przez organy Rady, - analiza stanu bezpieczeństwa na targowiskach, - zapobieganie zjawiskom patologii w mieście, w tym narkomanii, alkoholizmu i nikotynizmu wśród dzieci i młodzieży, 5/ Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej: - ochrona zdrowia mieszkańców, - prowadzenie polityki prorodzinnej, - realizacja polityki w zakresie promocji zdrowia, podejmowanie inicjatyw mających na celu zwiększenie dostępności badań specjalistycznych, - pomoc społeczna, w tym: ośrodki i zakłady opiekuńcze, - analiza stanu zatrudnienia i bezrobocia w mieście, - promocja zdrowia. 6/ Komisja Ochrony Środowiska i Promocji Miasta: - ochrona środowiska – w tym powietrza, wód / jezior, rzeki/ ziemi, przyrody, - gospodarka wodna, - ocena stanu sanitarno-epidemiologicznego środowiska miejskiego, - opiniowanie realizacji programu ochrony środowiska dla Gminy Miasto Złotów na lata 2004-2011, - opracowanie strategii promocji miasta w zakresie rozwoju działań ekologicznych, - promowanie miasta i jego naturalnych walorów w kraju i na arenie międzynarodowej.