Uchwała nr II / 3 /06
Rady Miejskiej w Złotowie
z dnia 05 grudnia 2006 roku
w sprawie ustalenia rodzaju i przedmiotu działania stałych Komisji Rady Miejskiej oraz ich składu ilościowego.
Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zmianami: z 2002 roku: Dz.U. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz.1806; z 2003 roku: Dz.U. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 roku: Dz.U. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005 roku: Dz.U. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006 roku: Dz.U. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337) oraz § 38 ust. 1 i § 39 ust. 1 Statutu Gminy Miasto Złotów – uchwała nr VI/34/03 Rady Miejskiej w Złotowie z dnia 27 lutego 2003 roku (Dz.Urz.Woj.Wielkopolskiego nr 59 poz. 961) Rada Miejska w Złotowie uchwala, co następuje:
§ 1.
Powołuje się następujące stałe Komisje Rady Miejskiej w składzie ilościowym :
1/ Komisja Finansów Miejskich, Budżetu i Pozyskiwania Środków Unijnych w składzie
5 osób,
2/ Komisja Gospodarki Miejskiej w składzie 7 osób,
3/ Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki w składzie 7 osób,
4/ Komisja Bezpieczeństwa Publicznego w składzie 5 osób,
5/ Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej w składzie 5 osób,
6/ Komisja Ochrony Środowiska i Promocji Miasta w składzie 5 osób.
§ 2.
Ustala się przedmiot działania Komisji wymienionych w § 1 w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodnicząca
Rady Miejskiej
mgr Barbara Chorabik
Załącznik do uchwały nr II/ 3 /06
Rady Miejskiej w Złotowie
z dnia 05 grudnia 2006 roku
Przedmiot działania stałych Komisji Rady Miejskiej w Złotowie:
1/ Komisja Finansów Miejskich, Budżetu i Pozyskiwania Środków Unijnych:
- podatki i opłaty lokalne,
- gospodarka finansowa gminy i jednostek gminnych,
- powiązania finansowe gminy z zakładami i jednostkami budżetowymi oraz ze spółkami
gminy,
- opiniowanie opłat za wodę i ścieki,
- opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych gminy,
- opiniowanie projektu budżetu gminy i funduszy gminnych,
- opiniowanie sprawozdań z wykonania budżetu i funduszy gminnych,
- opiniowanie długoterminowych pożyczek i kredytów, a ponadto spraw dot. ustalenia
maksymalnych wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych
przez burmistrza w roku kalendarzowym,
- określenie wysokości sumy, do której burmistrz może samodzielnie zaciągać
zobowiązania,
- opiniowanie spraw dot. emitowania obligacji oraz określenia zasad ich zbywania,
nabywania i wykupu przez burmistrza,
- opiniowanie tworzenia, likwidacji i reorganizacji jednostek organizacyjnych gminy
oraz wyposażenia ich w majątek,
- opiniowanie uchwał dot. określenia zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów
i akcji przez burmistrza,
- współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi,
- opiniowanie działań gminy w zakresie pozyskiwania i wykorzystania środków unijnych.
2/ Komisja Gospodarki Miejskiej:
- gminne drogi, ulice, place, mosty, organizacja ruchu drogowego,
- ład przestrzenny, gospodarka nieruchomościami,
- określenia zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich
wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy, niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie
stanowią inaczej; do czasu określenia zasad burmistrz może dokonywać tych czynności
wyłącznie za zgodą rady gminy,
- zaopatrzenie w wodę, wodociągi i kanalizacja, usuwanie i oczyszczanie ścieków
komunalnych, utrzymanie czystości miasta i urządzeń sanitarnych, składowiska
odpadów komunalnych, zaopatrzenie w energię elektryczną, cieplną i gaz,
- miejski transport zbiorowy,
- gminne budownictwo mieszkaniowe,
- zieleń gminna, zadrzewianie i cmentarze,
- strategia rozwoju infrastruktury gminnej,
- monitorowanie działań Gminy Miasto Złotów w celu pozyskania inwestorów.
3/ Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki:
- edukacja publiczna, w tym: przedszkola, szkoły podstawowe i gimnazja, inne placówki
oświatowo-wychowawcze i opiekuńcze,
- stały kontakt z przedstawicielami związków zawodowych środowisk nauczycielskich,
- kultura, w tym: biblioteki, muzea, placówki upowszechniania kultury,
- kultura fizyczna, w tym: rekreacja i sport, turystyka, urządzenia sportowo - rekreacyjne,
- utrzymywanie i wykorzystywanie obiektów kultury fizycznej,
- opiniowanie projektów organizacyjnych i planów jednostek budżetowych,
- opiniowanie zasad udzielania stypendiów uczniom zdolnym,
- promowanie dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej
4/ Komisja Bezpieczeństwa Publicznego:
- realizacja programu “Bezpieczne Miasto”,
- analiza stanu bezpieczeństwa mieszkańców,
- opracowanie innowacyjnych rozwiązań dot. zabezpieczenia mieszkańców przed
zagrożeniem patologią i innymi niebezpieczeństwami,
- zabezpieczenie obywatelom spokoju, porządku i bezpieczeństwa,
- stałe współdziałanie organów Rady z Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską, Sądem
i Prokuraturą,
- przestrzeganie prawa w zakresie bezpieczeństwa osób i mienia,
- ochrona przeciwpożarowa i przeciwpowodziowa,
- reagowanie na skargi mieszkańców i sposób ich załatwiania przez organy Rady,
- analiza stanu bezpieczeństwa na targowiskach,
- zapobieganie zjawiskom patologii w mieście, w tym narkomanii, alkoholizmu
i nikotynizmu wśród dzieci i młodzieży,
5/ Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej:
- ochrona zdrowia mieszkańców,
- prowadzenie polityki prorodzinnej,
- realizacja polityki w zakresie promocji zdrowia, podejmowanie inicjatyw mających na
celu zwiększenie dostępności badań specjalistycznych,
- pomoc społeczna, w tym: ośrodki i zakłady opiekuńcze,
- analiza stanu zatrudnienia i bezrobocia w mieście,
- promocja zdrowia.
6/ Komisja Ochrony Środowiska i Promocji Miasta:
- ochrona środowiska – w tym powietrza, wód / jezior, rzeki/ ziemi, przyrody,
- gospodarka wodna,
- ocena stanu sanitarno-epidemiologicznego środowiska miejskiego,
- opiniowanie realizacji programu ochrony środowiska dla Gminy Miasto Złotów na lata
2004-2011,
- opracowanie strategii promocji miasta w zakresie rozwoju działań ekologicznych,
- promowanie miasta i jego naturalnych walorów w kraju i na arenie międzynarodowej.